Claudiu Studio Foto

Retusul de piele al unui fotomodel – tutorial ps

Consideratii despre retus
In pagina de opinii, am fost intrebat cum procedez cu retusul in ps si am decis sa pun aici tehnica pe care o folosesc in retusarea anumitor fotografii.

Tehnicile descrise mai jos nu sunt descoperite de mine si nu pretind ca sunt cele mai bune, sau ca nu exista si alte cai de a face retus.

Retusul ca metoda de a imbunatatii aspectul unui fotomodel
Trebuie spus, inainte de toate, ca retusul poate fi facut foarte diferit. Se poate face un retus sumar, doar cu scoaterea petelor de pe fata, sau un retus plasticizant care va distruge textura originala a pielii. Cat de departe se poate ajunge cu retusul este o chestiune de gust, sau de dorinta clientului, de asemenea depinde si de calitatea pielii fotomodelului, de calitatea fotografiei sau a luminii.

In continuare, tutorial va avea ca scop un retus cat mai apropiat de cel folosit in revistele de moda, cu deosebirea ca trebuie pastrata asemanarea cu fotomodelul. Adica retusul nu va afecta recognoscibilitatea (cei care cunosc fotomodelul in viata reala trebuie sa o recunoasca foarte usor si in fotografia retusata).

Am ales o fotografie cu o iluminare mai putin dramatica, cu un fotomodel care prezinta diverse defecte ale pielii.

poza originala

 

Poza de mai jos este un crop al originalului la 100%, si se poate vedea nivelul de detalii.

crop din poza originala

Retusul se face in ps. Pentru ca unele zone ale pielii sunt mai galbene sau mai rosii-magentii decat ar trebui, voi folosi Brush Tool cu urmatoarele setari: Master Diameter-125 pixeli, Hardness-0%, Opacity-30%, culoarea brush-ului este cea de mai jos (foarte potrivita pentru middle caucasian).

culoarea pielii pentru brush

Se creeaza un nou layer peste original (Ctrl+Shift+N) si se alege pentru acest nou layer modul de blending Hue din proprietatile layerului. Se denumeste layerul – Culoare piele. Peste zonele cu coloratie nepotrivita se da cu Brush. Pentru ca layerul este in modul Hue, va fi influentata doar culoarea pielii, nu si intensitatea luminoasa.

layerul culoare piele

 

Prin acest fel de a trata culoarea pielii, diferentele sunt subtile, dar exista. Sper sa vedeti diferentele, desi browserele nu au fost facute pentru fineturi in culoare.

dupa corectie culoare

 

In continuare am creat un nou layer pe care l-am denumite Pete. Am folosit Healing Brush Tool cu urmatoarele setari: Diameter-35px, Hardness-25%, Spacing-25%, Sample-Current & Bellow. Tratamentul cu Healing Brush este o chestiune de rabdare. Mai jos puteti vedea diferentele date de lucru cu Healing Brush.

dupa scoaterea petelor

 

Deja fatza fotomodelului arata mai bine. Unii s-ar putea opri aici si ar pastra un look foarte natural. Totusi pentru a rafina fotografia voi continua.

Etapa importanta este de a face pielea mai neteda. Pentru aceasta, daca vreti sa pastrati layerele anterioare, selectati toata imaginea (Ctrl+A), alegeti din meniul Edit – Copy Merged (Ctrl+Shift+C) si apoi avand selectat layerul cel mai de sus dati Paste (Ctrl+V). In acest fel ati creat un layer care contine toate modificarile de pana acum. Numiti-l Smooth. Apoi duplicati acest layer de 3 ori (Ctrl+J).  Folosind Layer visibility (icoana in forma de ochi pe care o are fiecare layer) faceti ultimile doua layere invizibile. Pe layerul Smooth copy aplicati urmatorul efect din meniul Filter/Noise/Dust& Scratches, alegeti 16 pixeli (mai putin daca lucrati cu o imagine mai mica). Apoi din meniu alegeti Filter/Blur/Surface Blur/ cu setarea Radius-25px, Threshold-35levels (mai putin pentru o imagine mai mica). Acum alegeti din meniu Filter/Noise/Add Noise cu setarile Amount-1,5%, Gaussian si Monocromatic.

retus-smooth

In continuare selectati layerul Smooth copy2 si faceti-l vizibil. Alegeti din meniu Filter/Other/High Pass cu setarea Radius 2 pixeli sau 2,5 pixeli (depinde de marimea imaginii), apoi din proprietatile layerului alegeti modul Liniar Light. Acest pas ar trebui sa aduca inapoi o parte din textura pielii, dar deoarece apar artefacte mai trebuie aplicat un pic de blur, deci Filter/Blur/Gaussian Blur cu setarea de 1 pixel.

Selectati acum layerul Smooth Copy 3 si faceti-l vizibil. Aplicati din nou High Pass. Aici va trebui sa lucrati dupa ochi. Adica trageti sliderul de radius pana cand vi se pare ca imaginea devine pozitiva (40-60 pixeli). Schimbati modul layerului in Soft Light.

Efectele aplicate pana acum in cele 3 layere s-ar putea sa vi se para grosiere, dar acum vom face setarile de finete. Pentru asta va trebui sa grupati cele 4 layere de la Smooth la Smooth copy 3 (selectati layerele respective si apasati Ctrl+G). Ati obtinut Grup 1. Intrati in Grup 1 apasand triungiul mic din stanga semnului de folder.

retus-grup

Faceti invizibile layerele Smooth copy 2 si 3. Selectati layerul Smooth copy si din setarea de transparenta alegeti valoarea care va convine (80%). Apoi selectati layerul Smooth copy 2, faceti-l vizibil si reglati transparenta la cat vi se pare potrivit (55%). In continuare selectati layerul Smooth copy 3, faceti-l vizibil si reglati transparenta la o valoare convenabila (25%). Pasul final al acestei etape este sa selectati grupul si sa-i aplicati o masca. In acest fel, folosind brush cu o opacitate de 30% veti avea un control foarte bun unde vreti sa aplicati smooth si cat de mult doriti. Mai mult decat atat, de exemplu in zona mustatii se vad fire de par, asta pentru ca layerul Smooth copy 2 retine detaliile fine. Pentru a face aceste fire sa dispara puteti intra cu Eraser tool pe layerul respectiv si sa stergeti firele de par. De asemenea, daca doriti sa scapati de unele defecte de mari dimensiuni ele pot fi sterse cu Eraser din layerul Smooth copy 3. In aceasta etapa rezultatul este aproape perfect si-l puteti vedea in continuare.

inainte de netezirea pielii
dupa netezirea pielii

 

In etapa urmatoare vom incerca sa crestem contrastul folosind o metoda relativa simpla, dar nedistructiva si foarte controlabila.

retus-contrast

Pentru asta avand Grup 1 selectat apasati Ctrl+Shift+Alt+E, veti obtine un layer deasupra tuturor, ce contine toate modificarile anterioare. Denumiti acest layer Contrast. Duplicati acest layer (Ctrl+J) si aplicati-i o masca din meniul Layer/Layer Mask/Reveal All sau din butonul prezent in partea de jos a layerelor (Add a mask).

Selectati masca (atentie! masca si nu layerul) acestui layer (Contrast copy) si apoi alegeti din meniul Image/Apply Image si setati in fereastra care apare la Blending – Multiply, dati OK.

Duplicati acest layer si veti obtine un nou layer (Contrast copy 2). Selectati masca layerului Contrast copy 2 si dati Invert (Ctrl+I). Acum selectati layerul Contrast copy si setati ca blending mode – Screen. Apoi selectati layerul Contrast copy 2 si schimbati blending-ul layerului in Multiply.

Daca ati facut totul corect ar trebui sa obtineti ceva ca in poza de mai jos. Daca efectul vi se pare prea puternic puteti jongla cum doriti din transparenta layerelor. Eu am ales pentru ambele layere transparenta – 50%. Uneori se poate duplica layerul Contrast copy 2 si i se poate schimba blendingul in Overlay pentru a obtine o piele mai viu colorata. Am setat transparenta pentru acest layer la 25%.

dupa aplicare contrast

 

Acum tot ce a ramas de facut sunt mici ajustari care vor rafina mai mult portretul. Primul lucru va fi sa lucrez un pic la cearcane.

Pentru tratamentul cearcanelor putem folosi mai multe metode: dodge and burn, layer cu 50% gri in Overlay si pictarea cu brush sau pictarea cu alb. Vom folosi ultima metoda. Pentru asta avand layerul cel mai de sus selectat, apasati Ctrl+Shift+N, ceea ce va crea un nou layer gol. Numiti-l Cearcane. Apoi apasati D, ceea ce va reseta culorile pentru foreground si background la alb si negru. Apoi apasati X ca albul sa ajunga culoare de foreground. Alegeti Brush Tool cu o opacitate de 15% si incepeti sa pictati cu alb peste cearcane. Nu trebuie sa fie ceva exact, precis sau foarte frumos. Dupa ce ati pictat dati un Gaussian Blur de 10-15 pixeli si modificati blendingul layerului in Luminosity. Din reglajul de transparenta (15-35%) veti obtine efectul dorit fara a altera culorile, doar veti deschide zonele de culoare mai inchisa.

Pentru ca am marit contrastul, in etapa anterioara, este posibil ca ochii sa aibe irisul prea inchis la culoare. Pentru a deschide culoarea ochilor vom aplica urmatoarea metoda. Creati un nou layer gol (Ctrl+Shift+N) si umpleti-l cu gri (R128,G128,B128), treceti blendingul layerului in modul Overlay si folosind Brush Tool de culoare alba cu opacitate 6-8% incepeti sa pictati la inceput peste tot ochiul. Apoi doar in zona irisului.

Dupa principiul ca se poate deschide anumite zone si inchide altele, retusul final arata ca mai jos.

 

As fi putut rafina si mai mult prelucrarea fotografiei, dar pentru scopul acestui tutorial cred ca este de ajuns. Pentru a vedea calitatea imaginii retusate la 100% aveti rabdare sa se incarce imaginea de mai jos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Continuand sa navigati pe acest site va dati consimtamantul pentru folosirea de cookie. informatii suplimentare

Acest site este setat sa foloseasca cookie pentru a va permite cea mai buna experienta de navigare. Daca continuati sa folositi acest site fara a schimba setarea de cookie, sau daca dati click pe butonul Accept, consimtiti la folosirea de cookie.

Inchide